Forum 80th Strona Główna 80th
Tawerna pod 80tką
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

GURPS
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum 80th Strona Główna -> RPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlatyzbik
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 9:46, 05 Wrz 2007    Temat postu:

Przychylam sie do słów Koralomaniaka Panowie do roboty kurna bo nas swieta zastana a my bedziemy dalej siedziec w kuchni i patrzec na mizganie sie do Ploszki Łoszki i innych pudernic dworskiego zascianka.
To tyle
Pozdrawiam
Ziemek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZjedzBabciKorale
PrzeMadaFaka



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 16:23, 08 Wrz 2007    Temat postu:

arcziangelo napisał:
(...) W kacekach ułamek szybkości służy do stwierdzenia ile dzieli słuchającego od źródła dźwięku, nie ma nawet rzutu testującego, jest po prostu baza, która foruje osoby co najciekawsze "szybsze" (...)


Na początku podręcznika KC znajduje się opis współczynnika SZ. Cytuję fragmenty:


    (...) Szybkość liczona w procentach określa szansę natychmiastowego zareagowania na nagły bodziec, jak atak znienacka, nagłe zadziałanie pułapki. Potocznie mówiąc jest to refleks. Postać, która nie wykona pozytywnego rzutu na zaskoczenie więc na swą SZYBKOŚĆ AKTUALNĄ, w danej rundzie w praktyce nie jest w stanie zareagować na dany bodziec, gdyż dopiero pod koniec rundy zaczyna orientować się co się dzieje. W przypadku zasadzki, zdrady, czy ataku z cienia lub niewidzialności szansa zaskoczenia jest dwukrotnie większa więc uważa się, że postać jest zaskoczona, jeśli rzutem procentowym wyrzuci powyżej połowy wartości swej Szybkości Aktualnej, ponadto jeśli postać jest już zaskoczona, a więc jest unieruchomiona z wrażenia to potocznie mówi się, że stoi i szczęka jej opadła. (...)

    (...) w pewnym sensie współczynnik ten określa też SZYBKOŚĆ PORUSZANIA SIĘ istoty (...)

    (...) Szybkość informuje też kto pierwszy zada cios lub rzuci czar. W danej rundzie sekund pierwszy wykonuje działania ten, kto ma największą Szybkość, po zmodyfikowaniu jej z powodu wykonywanej czynności o jej tzw. OPÓŹNIENIE. Jako Opóźnienie traktuje się np. czas potrzebny do złożenia się do ciosu późnienie broni, czy też czas potrzebny do ostrze-żenia kogoś (10 pkt. SZ), czas rzucenia czaru może być różny, itp. (...)


W tym opisie nie ma nic o zauważaniu. Jest wprawdzie mowa o reagowaniu na nagły bodziec, ale chodzi tutaj o zaskoczenie i refleks, a nie o samo zauważenie bodźca, który jest przecież warunkiem wstępnym jakiejkolwiek reakcji.

Zaczynam się więc zastanawiać czy czasem nie zgłupiałem do reszty. Chyba używaliśmy SZ do stwierdzenia czy dana postać zauważyła jakieś zjawisko, prawda? Gdzie w takim razie szukać odpowiedniego fragmentu w podręczniku?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kudlatyzbik
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 9:18, 09 Wrz 2007    Temat postu:

Takowy fragment napewno bedzie sie znajdowal przy opisie infrawizji Opisywana jest jako odleglosc na jaka widzi istota w ciemnosci okreslana jako ulamkowa czesc szybkosci w metrach. Tak wiec szybkosc jest tez okresleniem odleglosci widzenia. Ma to wydaje mi sie sens. Postacie o wysokiej szybkosci a co za tym idzie duzym refleksie duzo szybciej zauwaza male obiekty a co za tym idzie bardziej oddalone wiec w duzym uproszczeniu szybkosc moze byc okreslnikiem odleglosci na jaka widzimy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
White Lion
PrzeMadaFaka



Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 956
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 8:21, 13 Wrz 2007    Temat postu:

hmm to ja też się wtrącę do dyskusji o szybkości.

Wydaje mi się że każdy z was przytacza prawdziwe informację.
Pozwólcie że podsumuję:
1- Szybkość służy do testowania reakcji postaci na niespodziewane i zaskakujące zdażenia (% na całość lub ułamek w zależności od sytuacji)
2- Szybkość określa kolejność działania i ilość "segmentów" czynności jakie postać jest w stanie wykonać w rundzie.
3- Szybkość określa zasięg z jakiego postać może dostrzec "bodźce" i tutaj:
- Infreawizja to 1/10SZ lub 2/10
- Widzenie to Sz lub 2xSZ w metrach
- Słyszenie to Sz lub 2xSZ w metrach

Jednak pamiętajmy że na samym początku każdego przyzwoitego podręcznika RPG jest sugestia że najważniejsza jest gra i opowieść a nie zasady i to że MG
MA ZMIENIAĆ I DOSTOSOWYWAĆ ZASADY O POTRZEB REALNOSCI LUB KLIMATU
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
i dyskusja czy należy tak robić czy nie nie ma tu nic do rzeczy.

W Magii i Miecz nr 1 tak właśnie jest napisane we wstępie do KC.
Idąc dalej torem moich myśli:
Sz w metrach określa zasięg twojego wzroku - ok
ale inaczej dostrzeżesz coś przy SZ 100 w odległości 98 metrów a inaczej w odległości 12 metrów.
Do tego służą modyfikatory i umiejętność prowadzenia u MG.
inaczej też spostrzeżesz małą mysz którą z odległości 90 metrów powinieneś mieć marginalną szansę na zauważenie a inaczej wybuch atomowy który możesz dostrzec z odległości ponad 100m prawda? Góry też zauważysz z większej odległości bez rzutów na szybkość Smile

tak więc nie da się zamknąć wszystkiego nienaruszalnych ramach zasad nawet jeśli ktoś by tego chciał.

a jeśli chodzi o 1/10 INT i tzw Intuicję to odnosi się ona do rzeczy niedostrzegalnych zmysłami więc błędem jest wykonywanie rzutu na nią w sytuacji zaskoczenia lub gdy próbuje się coś usłyszeć.

Intuicja to oględnie mówiąc - rzut na nią - pozwala skojarzyć pewne mikroskopijne fakty i połączyć je w większą całość. Wpaść na jakiś pomysł lub odganąć coś.
Nie ma ona nic wspólnego z zaskoczeniem i z Szybkościa.

i moim zdaniem KC mają najlepiej ze wszystkich systemów rozwiązaną sprawę z szybkością i jeżeli MG nie pozwala graczom na jej przegięcie to system funkcjonuje bezbłędnie.

No to tak to wygląda Panowie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arcziangelo
Wielki Mistrz



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ee? ciemno było...

PostWysłany: Sob 23:16, 22 Wrz 2007    Temat postu:

I bez ćwiarteczki nas bogodził.. pogodził.. o kocim.. <brawa mu>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum 80th Strona Główna -> RPG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin