Forum 80th Strona Główna 80th
Tawerna pod 80tką
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

no.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum 80th Strona Główna -> RPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujo
Gość






PostWysłany: Pią 2:22, 11 Maj 2007    Temat postu: no.

i oczywiście nie jestem po stronie systemów dziewiczych. dziewictwo jest przereklamowane.
Powrót do góry
ZjedzBabciKorale
PrzeMadaFaka



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 13:09, 11 Maj 2007    Temat postu: Re: no.

wujo napisał:
i oczywiście nie jestem po stronie systemów dziewiczych. dziewictwo jest przereklamowane.


Moja niechęć do grzebania w systemach wynika z tego, że miałem w tym względzie dość przykre doświadczenia. Jeśli ktoś przemyśli dobrze co chce zmienić i w jakich proporcjach, czy rzeczywiście jest to potrzebne oraz co zrobić, żeby gra przez to nie stała się "nierówna" - to szacunek. Ja tego nie potrafię.

Kiedyś graliśmy w zmodyfikowaną wersję KC, prowadził nasz kolega Uki. Nie pamiętam już jaki cel przyświecał tym zmianom, ale wydaję mi się, że chodziło o uczynienie KC systemem jeszcze bardziej śmiertelnym. To co zrobił Uki polegało na dodaniu mnożnika k10 do obrażeń broni i zaklęć (przy odpowiedniej zmianie ich podstawy) oraz zwiększeniu żywotności (chyba też jakieś machinacje z k10, ale nie pamiętam). Efekt był taki, że gra stała się dość frustrująca z powodu zwiększenia rozrzutu obrażeń (np. 30-300) oraz efektów czarów leczących, które, jak łatwo się domyślić, były dość przypadkowe. Zagraliśmy tak kilka ładnych sesji, a potem wszystko umarło śmiercią naturalną.

Będąc więc ciężko doświadczony przez los Wink pałam niechęcią do przerabiania systemów w tak drastyczny sposób. Taka awersja...

A co wy o tym sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
White Lion
PrzeMadaFaka



Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 956
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 7:58, 14 Maj 2007    Temat postu:

ja równierz nie jestem za zmianami.

czasem modyfikuję lekko jako MG pewne rzeczy. np potworek was atakujący trochę inaczej działa.

albo wprowadzam modyfikatory do waszej akcji które nie są przewidziane w systemie ale to tylko po to aby opowieść była ciekawsza i abyście mieli poczucie że ma znaczenie to czy zaatakujecie na wprost, zza stołu czy też młotkiem zza pleców.

ogólnie to podzielam zdanie michała - każda zmiana powinna być okręcona wokół wielu godzin grania wielu drużyn i testowania.

a to co się wyda takiemu mnie czy takiemu tobie że coś będzie fajną zmianą to coś takiego ma małą szansę na to że naprawdę będzie dobre i nie spowoduje więcej strat niż przychodów.

a w wrhm mogę ew. zagrać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kudlatyzbik
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 14:37, 15 Maj 2007    Temat postu:

Chyba nie zablysne tu niczym nowym i rowniez bede bardzo ostrozny we wprowadzaniu zmian w systemach
aczkolwiek jest kilka ktore uwazam za udane np w KC zmniejszenie odpornosci z rzutow k10 na k5 tak samo ze zwiekszeniem antyodpornosci czarow w zaleznosci od UM Trzeba by jeszcze pomyslec nad niektorymi zdolnosciami profesjonalnymi poniewaz sa bardzo rzadko urzywane z powody znikomej szansy powodzenia ale to juz inna bajka

jadnym slowem trzeba byc bardzo ostroznym we wszelkich zmianach a kazda przemyslec na 10 sposobow


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arcziangelo
Wielki Mistrz



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ee? ciemno było...

PostWysłany: Nie 17:55, 20 Maj 2007    Temat postu:

Osobiście nie pasjonuję się liczbami tylko nimi posługuję. Jeśli gracze znają własne parametry to ma to swoje zalety jak i wady - przede wszystkim ma nieobiektywne skutki behawioralne u postaci (tzw. gra pod parametry). U mnie macie chłopaki grać bez nut, nie twierdzę że lamujecie np. dobierając broń pod liczbę ataków i inne takie ale w praktyce zdefiniuję Wam co oznacza "samoświadomość" postaci..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
White Lion
PrzeMadaFaka



Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 956
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 8:33, 21 Maj 2007    Temat postu:

hmm wystarczy zgrać bez współczynników !

pomysł 1.
mówimy ci kim chcemy grać. dajemy krótki opis: rasa, historia, płeć, profesja, biegłości, zawody, języki i ogóle ukierunkowanie itp.
robisz nam postacie.
dostajemy krótki opis współczynników pod kątem liczb:
np. siła: jesteś w miarę silny jak na twój wiek i doświadczenie. Innych rówieśników z łatwością pokonujesz na rękę Smile wszystkich zadziwia to ile jesteś w stanie podnieść.
np. inteligencja. w ym względzie na pewno nie błyszczysz. Głupi nie jesteś ale nie potrafisz wyprzedzić innych w szybkości wymyślenia czegoś choć jak masz trochę czasu to spokojnie do tego dojdziesz.

Już tak kiedyś grałem i polecam bo jest bardzo ciekawie choć jest to więcej pracy dla MG.

Gracz nie znając swoich współczynników, trafienia, żywotnosći, obrony gra WSPANIALE ! realistycznie ! dba o swoje życie ! zastanawia się nad wszystkim !
MG może wszystko dowolnie modyfikować a podczas robienia postaci kontroluje to aby nikomu nie wyszło nic strasznego na plus i na minus !


2. Gramy w ogóle bez mechaniki. Opisujemy swoje postacie i ich umiejętności. i np. piszemy o tym że ktoś uczył się przez 2 lata walczyć mieczem i w miarę tym walczy. ktoś tam umie strzelać z łuku ale kuszy nigdy nie miał w rękach. ktoś był drwalem i umie rąbać drewno. To jest najwyższy poziom grania pod wzgledem trudności dla MG i graczy i nie polecam tego. Raz tak grałem.



nadal jestem przeciwny zmianom w systemie.
głosuję za propozycją 1.
ew. chętnie przeczytam inne propozycje.
i usłyszę wasze zdania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arcziangelo
Wielki Mistrz



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ee? ciemno było...

PostWysłany: Pon 14:29, 21 Maj 2007    Temat postu:

Czcigodny Sire! Składam Panu hołd, jako że ubiegłeś zasadzkę mojego konceptu. Wyrazy zdumienia acz aplauzu tym głębsze im w zaprawdę wprost-rozumnych słowach to ująłeś. Tuzin bełtów nie starczyłby za toast Waszmości intelidencji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum 80th Strona Główna -> RPG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin