Forum 80th Strona Główna 80th
Tawerna pod 80tką
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dobry MG

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum 80th Strona Główna -> RPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlatyzbik
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 9:30, 12 Maj 2007    Temat postu: Dobry MG

Chciałbym poznac wasze opinie na temat Jaki powinien byc dobry MG na co powinien zwracac szczególną uwage czego od niego oczekujecie jakie przygody jak rozgrywac walke( szybkie rozstrzygniecia i dokladne wyliczenia i realistyka) sztywne trzymanie sie swiata itd itp Piszcie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wujek Alfred
Analfabeta



Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:35, 13 Maj 2007    Temat postu:

a co, poprowadzisz? Smile

chciałbym zauważyć, ze dokladne wyliczenia to nie zawsze realizm. Dla mnie realizm nigdy się nie mieścił w zadnym systemie i niekoniecznie najbardziej skomplikowane systemy sa najbardziej realistyczne. Prostota daje mozliwość uwzglednienia wielu rzeczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZjedzBabciKorale
PrzeMadaFaka



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 17:50, 14 Maj 2007    Temat postu:

No cóż, wyliczanie różnych zalet dobrego MG rzeczywiście mija się z celem.
No bo nie od dziś wiadomo, że dobry MG powinien mieć nieograniczoną wyobraźnię, ponadprzeciętną inteligencję, wyczucie klimatu, poczucie humoru, lekkość wysławiania się, dobrą dykcję, zdolności aktorskie, potężną kolekcję płyt z muzyką "do walki", powabne ciało, seksowne stopy... eee... zagalopowałem się... Embarassed
Chociaż mógłby być przedstawicielką płci pięknej, a co! Tak mało 'graczek' na scenie Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kudlatyzbik
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 14:18, 15 Maj 2007    Temat postu:

Nie chodzi mi o wypisywanie litani do idealnego MG ale o zasugerowanie najwazniejszych cech i sposobu prowadzenia gry a takze mozna sie pokusic o typ przygody Moglo by to byc przydatne dla chetnych do poprowadzenia i tworzenia kolejnych kampani

howg


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZjedzBabciKorale
PrzeMadaFaka



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 22:46, 19 Maj 2007    Temat postu:

No cóż, miałem chwilkę czasu i wypociłem kilka cech, którymi moim zdaniem powinien się charakteryzować dobry MG:

1. Dobry MG zna świat lepiej od graczy, ponieważ w nim "żyje".
2. Dobry MG zna system lepiej od graczy, ponieważ nie rozstaje się z podręcznikiem.
3. Dobry MG jest zawsze dobrze przygotowany, ponieważ poświęca na to czas.
4. Dobry MG prowadzi porządną sesję pomimo zbaczania przez graczy z zaplanowanej ścieżki, ponieważ jest przygotowany.
5. Dobry MG stosuje modyfikatory, ponieważ wie, że nic nie jest czarne albo białe.
6. Dobry MG daje odczuć graczom konsekwencje ich zachowań, ponieważ wie, że nie żyją w próżni.
7. Dobry MG od czasu do czasu przymyka oko na bezlitosne kostki, ponieważ wie, że zabawa jest ważniejsza od prawdopodobieństwa.
8. Dobry MG czasem wylicza trafienie jak Żyd, ponieważ wie, że gracze mogą chcieć się sprawdzić.
9. Dobry MG tworzy klimat sesji nie tylko za pomocą słów, ponieważ wie, że człowiek ma 5 zmysłów.
10. Dobry MG odpowiednio dozuje różne elementy sesji (np. dialogi vs. walka), ponieważ wie, że umiar jest miarą wszechrzeczy.
11. Dobry MG...

Ano właśnie. Zachęcam do wpisywania własnych uwag.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arcziangelo
Wielki Mistrz



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ee? ciemno było...

PostWysłany: Nie 18:12, 20 Maj 2007    Temat postu:

O matko dobrodziejko.. Toż to informacje niejawne! Skąd Wy znacie Tajemnice Dobrego MG..? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
White Lion
PrzeMadaFaka



Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 956
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 8:24, 21 Maj 2007    Temat postu:

WAOOO!!!

pełną gębą podpisuję się pod listą Arkhana Dryblasa !!

nic dodać nic ująć !

teraz wiem nad czym muszę popracować Smile

moim zdaniem wgłównie nad punktami 8 i 9 i ew. 10 Smile Smile

ew. można dodać jeszcze punkt

11. MG musi tworzyć piękne literackie historie. Gracze lubią "czytać" słyszeć opowieści. Smile

i nad tym też popracuję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arcziangelo
Wielki Mistrz



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ee? ciemno było...

PostWysłany: Wto 18:36, 28 Sie 2007    Temat postu:

Jedenaste Przykazanie: Dobry MG się nie poddaje.. Smile Smile Smile [to niestety nie o mnie, ze wszystkich emgie najsurowiej oceniłem samego siebie hiehie] Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum 80th Strona Główna -> RPG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin