Forum 80th Strona Główna 80th
Tawerna pod 80tką
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DnD

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum 80th Strona Główna -> RPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
White Lion
PrzeMadaFaka



Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 956
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 16:04, 08 Lut 2012    Temat postu: DnD

tęskni mi się do starego DnD.


Przyjemnie myślę o skilach, ich stopniach trudności, zróżnicowaniu:
- skile t.j. skradanie, ukrywanie w cieniu, nasłuchiwanie, zauważanie
- wiedza - religijna, tajemna, historyczna, o zwierzętach
- społeczne: blefowanie, zastraszanie, dyplomacja
i wiele innych.

Brakuje mi w KCkach łatwego doboru co należało by przetestować i tego na jakim stopniu trudności.
Zwykłe: rzućcie na 1/2 albo na -20 jest często mechanicznie niedostkonałe bo często postacie mają nawet na trudne rzeczy szansę 95%

W DnD mamy stopnie: 10 - banalny, 15 - średni, 20 trudny, 25 bardzo trudny itp.
Dodatkowo te opcje wzięcia automatycznej 10tki jak wokół jest spokój albo 20tki jak się poświęci 10x więcej czasu...

no walka:
Nie ma niewiadomo jakich wyparowań czy obrony.
Wyparowań nie ma w ogóle a obrona nie jest wielka.
Nawet w płytówce (obrona +8), tarczy (+1), zręczności (+2) i atucie uniki (+1) mamy obronę 10 bazową + 12 = 22

MG może spokojnie postawić kilku goblinów z łukami bo wie że po pierwsze nie mamy wyparowań a więc nawet lekko ale nas poranią, a po drugie średni goblin z +5 do trafienia będzie nas trafiał na 17+ :)

atuty :) też mniam - możliwość brania specjalnych bonusików co 2 poziomy.. chcemy żeby postać nasza ciężej waliła - bierzemy Silny Cios, chcemy żeby czarodziej mniej się rozpraszał w walce - Combat Casting itp..

czary... ah te czary...
nie jakieś nędzne 10 na krąg albo 5 powyżej 6kręgu tylko dużo, dużo, duużo więcej czarów :)

I czarodziej/kapłan musi je wybrać co rano które z nich zapamięta na ten dzień. Pozostałych choćby się posrał to nie rzuci :)

I nie ma sporób jaki czar można rzucić będąc zakneblowanym albo jaki rzucić zza pleców wroga bez słów.
Każdy czar ma komponenty:
- Głos
- Gesty
- Materialne
- Kondensator - coś co się nie zużywa np. święt symbol kapłana

no i te: szczypta siarki - fireball, szklana rurka - piorun, perła - identyfikacja..

możliwość odgrywania czarodziejem wyjmowania tych składników lub ich zdobywania albo jego mina jak mu ktoś torbę ze składnikami ukradnie.
możliwość fajnych questów do zdobywania trudnodostępnych składników czarów... :)

no i potworki :)
piękne ilustrowane bestiariusze..
dokładnie opisane potworki
ładnie podzielone i ze stopniami trudności...
zawsze da się coś wybrać dla MG.


Chyba po prostu przejadają mi się KCki po długim w nie graniu.
Pewnie DnD też po pewnym czasie by mi się przejadło...

a wy ?

co myślicie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZjedzBabciKorale
PrzeMadaFaka



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 14:30, 13 Lut 2012    Temat postu:

No, moje zdanie znasz. Mówiłem o D&D3.0 kiedy jeszcze graliśmy ze Szczepanem w GURPS, a potem jeśli mnie pamięć nie myli była kolejna kampania KC Smile

W D&D na plus generalnie to co mówisz, czyli skille, testy, atuty, bestiariusze, dużo czarów. Na minus nierealistyczny system walki (brak wyparowań, marne krytyki, itp.) i jednak czary, których chociaż dużo to powielone wg schematu.

Chciałbym zagrać w D&D bo rozwój postaci jest dużo przyjemniejszy - praktycznie z każdym poziomem (lub co dwa poziomy) dochodzi coś nowego i człowiek ma z tego radochę (a postacie epickie to miodzio, że hej). Niestety, z tego powodu ma się również nieustanne parcie na kolejne poziomy i dodatkowe cyferki do skilli, atrybutów, broni, itd. więc robi się z tego pogoń za statystykami. No i prędzej czy później równowaga zostaje zaburzona, bo żeby zabić 10-cio poziomowego fightera to trzeba się namachać mieczem (średniawy wojak na 10 lvl to pewnie ok. 80-90 PŻ, a długi miecz zadaje średnio z jednego ciosu pewnie ok 7-8 obrażeń). Więc z walki robi się dziwna sieczka, tłuczesz wroga a ten nic sobie nie robi z twoich uderzeń (nawet jak jest krytyk, bo co z tego, że obrażenia x2).

Ale to tylko obiegowa opinia ludzi zmęczonych D&D Smile Walkę można rozegrać na wiele sposobów a "pimpujące" zdolności MG mogą sprawić, że przeciwnicy będą trudni.

Panowie, podejrzewam, że byłby to dla nas tylko krótki epizod przed kolejną kampanią KC Smile Ale jakże swawolny i przyjemny epizod!

Hmm?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kudlatyzbik
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 8:45, 21 Mar 2012    Temat postu:

No to zaczynamy ten swawolny dziki niczym nie okiełznany czas Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
UKI
Wielki Mistrz



Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 20:19, 21 Mar 2012    Temat postu:

Mhhhyyy, a mnie się zdawało że to właśnie w "Dedeki" będziemy teraz pomykać??? Mylę się?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kudlatyzbik
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 23:39, 21 Mar 2012    Temat postu:

Hmmm no tak zapedzilem sie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum 80th Strona Główna -> RPG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin