Forum 80th Strona Główna 80th
Tawerna pod 80tką
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kamienna Skóra

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum 80th Strona Główna -> Jak Upadają Potężni / Pozostałe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
White Lion
PrzeMadaFaka



Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 956
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 11:26, 04 Lut 2013    Temat postu: Kamienna Skóra

Kamienna Skóra

Krąg: IV
Koszt: Granit i Diamentowy Pył o wartości przynajmniej 250zł

Opis:
Przez 10min/poziom dotknięta istota otrzymuje redukcję obrażeń 10/+5
Maksymalnie czar jest w stanie zredukować 10 obrażeń /poziom zanim przestanie działać.
Czar nie działa przeciw czarom i innym magicznym obrażeniom (np. na broni bonus +k6 od ognia).

_______________________________________________________
Moje przemyślenia:

Zasadniczo przyzwyczaiłem się do tego czaru w 2 edycji AD&D.
Tam czarodziej mógł go rzucić tylko na siebie.

Mam mieszane uczucia co do wykorzystywania go w walce przez wojowników.
Tzn. nie chodzi mi o to że czyni to was za potężnymi (niby czyni ale to fajny klimat).

Chodzi mi o to jak bardzo potencjalnie zmieni to walkę bo nie tylko wy macie dostęp do tego czaru.
Potężniejści przeciwnicy też go będą używać.

I mocno zmieni to walkę bo np.:

- Potężny Ork - 9poziomowy wojownik bił się z Glamim. Zasadniczo Ork był tak dopakowany przedmiotami i atutami że Glami miałby z nim spore problemy bez waszego wsparcia. Ale przez to że Glami miał kamienną skórę to Ork trafiając go po 14-18 obrażeń - niewiele mu robił.
Ork zasadniczo nie miał kamiennej skóry (nie mogę się przyzwyczaić żeby dawać to wojownikom) więc każde trafienie Glamiego wchodziło w niego w pełni.
Wynik - Ork bez szans.

- teraz zastanówmy się na hipotetyczną walką średniego 6-7poziomowego wojownika z kamienną skórą przeciwko Nandarowi.
Nandar ma dużo ataków i spory bonus do trafienia ale zadaje małe obrażenia (z rzadka ponad 10).
Wynik starcia - autoprzegrana Nandara, nawet np. jakby był 2-3poziomy wyżej niż teraz.

- kolejny scenariusz: wasza drużynka (uznajmy 10poziomy) walczy z przeważającą grupą "złych" kolesi. Np. 6 "szaraków" z mieczami na 3poziomie, 2 twardzieli na 6 poziomie i 2x boss na 8 poziomie i do tego 4 postacie czarujące na 8 poziomach i ze 2-4 strzelców.
I dajemy kamienne skóry dla wojowników na 6 i 8 poziomie.
I jak wygląda walka?

Drużyna (z rzuconymi kamiennymi) "na strzała" opędza się od szaraków i totalnie ignorując strzały od strzelców, a następnie Nandar i Glami "grzęzną" na 5 wojownikach z kamienną skórą.
Zasadniczo grzęzną na długo bo zanim wbiją im tyle ran aby zabić to upłynie wiele rund.
Oczywiście wygrają bo mają lepszy sprzęt, kamienną skórę i wyższy poziom ale stracą na to pewnie minimum 8-10 rund jak nie więcej.

I zasadniczo o wyniku starcia zdecyduje pojedynek Malika i Sharuna z czarodziejami i łucznikami.

Bez kamiennej skóry również Glami i Nandar by wygrali bo szansa trafienia od wroga była by mała a oni pewnie co rundę by kogoś zabijali wbijając solidne rany.


Dlatego moją propozycją jest ograniczenie tego czaru tylko na maga.
Dla płynności i równowagi rozgrywek - tak bym zrobił.
Oczywiście Malik może zrobić magiczny pierścień który np. określoną ilość razy pozwoli Glamiemu rzucić ten czar na siebie - ale to już inna bajka niż proste rzucenie czaru ?

Co wy na to ?

p.s. znalazłem śliczny czar maga z VIII kręgu zamieniający jego skórę w żelaco i pomijając inne bonusy daje mu +6 do siły i redukcję obrażeń 50/+3.
W połączeniu z czarem Przemiana Tensera (który daje magowi bonusy w walce porównywalne z wojownikiem na tym samym poziomie) to dało by to zabójcze bojowe połączenie dla Malika-Rzeźnika :):)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arcziangelo
Wielki Mistrz



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ee? ciemno było...

PostWysłany: Pon 16:08, 04 Lut 2013    Temat postu:

Przypomniał mi się właśnie Icewind D 2 - gnom głębinowy sorcer 20stoiluś poziomowy, z domieszką ok 2-3 poz mnicha i chyba nawet 1-łotra plus kitania czarów a na końcu przemiana Tensera. Czyli "jak max wypimpować swojego paździocha" Laughing Laughing

Jak dla mnie możesz czar znerfić, choćby:
* zostaw go na uderzenia krytyków, a przynajmniej pierwszego, drugi i kolejne coraz lepiej wchodzą
* osoby korzystajace z finezyjnych traitów odnajdują słabe punkty i przebijają się
* osłabł wyparowania przy ukratkowym rougeów (jak krytyki?)
* szybkie traity w broni strzeleckiej lepiej wypoarowuje, przycelowania z zasięgówek lepiej wchodzą

idt ecco homo vanitas vanitatum itp

co do samej walki, czy też całego teatru działań, odsłon kilka sekty wilka to jest zawsze gra w nożyce-papier-kamień. Mogłeś nam jeszcze bardziej namieszać ustawionymi przeszkadzajkami ale nawet wyszło z naszej strony nienajgorzej.

Zwyczajnie wlazłem w większość Twoich pułapek i wydropiłem dopiero at the last stage Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZjedzBabciKorale
PrzeMadaFaka



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 16:23, 04 Lut 2013    Temat postu:

Cytat:
ale to już inna bajka niż proste rzucenie czaru

Zależy o jakim rzucaniu Kamiennej skóry rozmawiamy - o jednorazowym, czy może takim, które w sposób istotny wpłynie na walkę (czyli rzucenie tego czaru co najmniej 3 razy).

Jeśli mówimy o tej drugiej sytuacji, to nie jest to rzecz prosta:
- Jest to czar z 4-go kręgu, a takich mogę zapamietać mało - nie sądzę, żebym chciał poświęcać 3 komórki na czary, żeby zapamiętać tylko Kamienną skórę.
- W związku z powyższym - muszę tworzyć zwoje, a nasz czas jest zwykle ograniczony i zawsze muszę rezygnować z większości czarów, które chciałbym zapisać na zwojach.
- Jest to czar relatywnie drogi, bo komponent do jednego rzucenia kosztuje 250 sz.
- Dodatkowo zapisanie zwoju kosztuje 350 sz, czyli w sumie 600 sz. Nigdy nie mieliśmy tylu środków, żebym mógł nonszalancko robić te zwoje na prawo i lewo, bo są też inne potrzeby.
- Ten czar nie chroni przed magicznymi atakami, więc potencjalnie fireball może i tak pozbawić kogoś 30-40 PŻ (jeśli nie wyjdzie test Refleksu).

Zawsze starałem się zrobić zwoje Kamiennej skóry, ale też zawsze robiąc to musiałem rezygnować z innych czarów. Nie powiedziałbym, że zastosowanie tego czaru przez wojowników jest przegięte, zawsze istnieje przecież szansa zdjęcia im tego efektu przez wycelowane Rozproszenie magii - podobnie przeciwnicy też mogą to samo robić nam. Wtedy walki nakreślone przez ciebie mogłyby wyglądać inaczej.

Generalnie jestem przeciwny grzebaniu w systemie, ale kilka takich rzeczy już się dokonało, trochę na korzyść, a trochę na niekorzyść. Ciekawe, że zwykle dotyka to najbardziej profesji czarujących Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
White Lion
PrzeMadaFaka



Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 956
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 20:01, 04 Lut 2013    Temat postu:

Cóż wojownik w mechanice może nagrzebać tylko jak dostanie od MG przegięty miecz Smile Magowi łatwiej.

I powtarzam - nie chodzi mi o to że jesteście przegięci. Chodzi mi o to jak będą wyglądały walki jeśli zostawimy kamienną skórę tak jak jest.

Tak jak teraz przyspieszenie jest standardem u was i u przeciwników na porównywalnych i wyższych od waszego poziomach.
Tak samo będzie z kamienną skórą.

Więc jeśli ją zostawimy to następny np. wytatułowany Elf który wyskoczy na Nandara będzie miał na sobie tą skórę i tyle.
To pytanie bardziej do was czy chcecie żeby tak wyglądały walki czy wolicie kamienną skórę zostawić magom albo dać tylko przez spec przedmioty.

I nie zgodzę się że 1 rzucenie na wojownika nie wpływa na walkę i trzeba kilka razy.
W zwykłej walce z silnymi kilkoma przeciwnikami kamienna skóra zeruje szansę na wygraną tego kto jej nie ma. Koniec.

Więc proszę o wasze opinie w powyższej kwestii. Chcecie ją zostawić powszechnie dla wojowników (was i wrogów) czy zmieniamy na wyłączność samych magów?

demokracja - proszę:

Ja jestem za grą bez tego - żeby walki szybciej trwały.
Teraz pozostałe 4 głosy:
Kow ?
Arti ?
Mac ?
Luk ?


p.s. Żadna komplikacja Arti nie wchodzi w grę. Rozważamy tylko zmianę obszaru działania z "dotyk" na "rzucający czar" albo zostawiamy bez zmian.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
UKI
Wielki Mistrz



Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 20:08, 04 Lut 2013    Temat postu:

OK MG, rozumiem że nastukaliśmy Orkowi i temu tajemniczemu "skrytobójcy"( jam to uczynił Razz, nie chwaląc się) dzięki Kamiennej, racja, możesz mieć żał Razz, pewnie lekko zaburzyło to koncepcję, ale spójrz prawdzie w oczy, bez tego tamta komnata pokonałaby nas w przeciągu 1-3 rund, definitywnie! Piter, szczerze, zabranie kamiennej skóry innym profesjom prócz maga, i to wprowadzenie rygoru jej stosowania, osobiście uważam za doskonały pomysł, oczywiście w takiej opcji NIKT prócz magusów nie może tego używać, ani my, ani BN-ni, ani każda inna opcja, a wspomniany pierścień obwarował bym wielkimi ograniczeniami. Ten czar to typowa ochrona Maga, sam się zdziwiłem jak pierwszy raz Malik zaproponował nałożenie go na mnie, czy Glamiego. Z tym, że w tamtej komnacie wystawiłeś takich napierdalatorów, że bez tej kamiennej było by krótko i rzeź, a nasze flaki walałyby się po całej sali.
P.S> Pit, napiszę coś z nieco innej beczki, bazując na moich doświadczeniach jako MG, nie stosuj równowagi na każdym kroku, nie czyń BN-nów zawsze dopasowanych do nas, nie staraj się nam udowadniać że zawsze ktoś nas pokona, bo to wymaga od nas ciągłego balansowania na krawędzi i przy kostkowym niefarcie mamy przechlapane! Oczywiście że zawsze można nas zmieść jak suche liście na bruku, zawsze dasz radę dać nam wycisk, z tym, że to odbiera radość gry. Nie żebym tylko coś skrytykował, poziom rozgrywek jest fajny, super BN-ni, tylko czasami moje wyjebane w kosmos miecze nic nie znaczą przy jakimś nawalającym Orku, z którym stanie tylko Glami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
White Lion
PrzeMadaFaka



Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 956
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 20:34, 04 Lut 2013    Temat postu:

ok:

Ja: wywalamy kamienną
Luki: wywalamy kamienną
Arti: ?
Kow: ?
Mac: ?

nie zaburzyliście niczego bo oni nie mieli wam nastukać tylko walka miała być w miarę wyrównana. Tzn. i tak zanim Ork doleciał do Krasnala to nie miał już 1/3 życia więc nawet bez kamiennej skóry Maciek by mu wklepał.

Jakby wasi czarodzieje po pierwsze mieli mniej wyprztykanych czarów, a po drugie wpadli tam z wami to Elf i Ork (którzy pojawili się dopiero w 3 rundzie walki) mieli by minimalne szanse :)

Co do różnicy Ty i Krasnal to raczej coraz bardziej tak będzie tzn. przy niektórych przeciwnikach tylko turbopuszka z mitrylu będzie w stanie ustać i walczyć, za to przy niektórych tylko twój łuk albo umiejętność skradania będzie miała znaczenie a tu cała biegłość krasnoluda jest do dupy :)
Ale przy większości walk i przeciwników przydadzą się zarówno twoje miecze jak i korbacz długobrodego.

Co do skalowania przeciwników to niezawsze podciągam ich pod was.
Przecież wielokrotnie "masakrujecie" przeciwników.
Po prostu jak już wiem że macie mieć do czynienia z kimś kto jest i doświadczony i dobrze wyekwipowany z założenia to ich tak dopracowuję żeby walka była ciekawa i właśnie balansowała na krawędzi (pozwalając wam przeważyć na swoją stronę np. bonusami, ciekawymi pomysłami albo wsparciem od magów).
Oczywiście czasem z założenia macie nie mieć większych szans z kimś (np. pod chatką Czarowrony albo macie musieć wszyscy skoncentrować się na jednym przeciwników żeby go pokonać. A czasem walczycie sobie na luzie z bandą 2-3 poziomowych goblinów :)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kudlatyzbik
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 21:39, 04 Lut 2013    Temat postu:

ok można wywalać ja dzięki Nandarowi odkryłem inna równie potężna broń Smile co prawda nie działa tak multiplayerowo jak kamienna ale i tak jest zajebista Cool Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZjedzBabciKorale
PrzeMadaFaka



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 23:04, 04 Lut 2013    Temat postu:

ok, trzy głosy przeciwko dostępności Kamiennej skóry dla wszystkich przesądzają wynik - ja jednak dla spokojności sumienia zagłosuję za zostawieniem tego czaru nie tylko dla maga, gdyż w podręczniku ma on zasięg "dotykowy" i cel "dotknięte stworzenie" - z drugiej strony może to przyniesie szybsze walki, co będzie na plus Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arcziangelo
Wielki Mistrz



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ee? ciemno było...

PostWysłany: Wto 1:00, 05 Lut 2013    Temat postu:

Zajebitnie, jak w polskim sejmie, 5 możliwości tylko 2 opcje Twisted Evil poczekajmy już tylko na czarodziei z kamienną atakujących nas na odległość zestawem Mordenkainena

mistyczni łucznicy..

paraliżujący mnisi..

matkobójcy..

zwyczajni zabójcy..

Piotrek ma gazillion możliwości wykończenia nas na sesji, jak chcecie zkacekować system można do każdych obrażeń otrzymywanych w walce bronią (nie czarami) dodawać pełną kość własnej wytrzymałości, kamienna nie będzie wtedy taka kamienna; ekskluzywna ale do obejścia.

Dlaczego ork nie mógł mieć np kamiennej 7/+3? Wyłączając zero-jedynkowo dany element stwarzamy w przyszłości punkt nie do obrony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
White Lion
PrzeMadaFaka



Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 956
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 8:38, 05 Lut 2013    Temat postu:

Ja: wywalamy kamienną
Luki: wywalamy kamienną
Mac: wywalamy kamienną
Arti: zostawiamy kamienną
Kow: zostawiamy kamienną


_______________________________________________________
Ork mógł mieć dowolne Damage Reduction. Nie tylko kamienna jest tego źródłem w DnD choć tylko kamienna tak dużo daje. Przecież niektórzy z was mają DR po 1,2 czy 5pkt na obrażenia od broni.
KCkować systemu nie będziemy. Od tego są KCki. Kiedyś do nich wrócimy i tyle.
I niczego nie wyłączamy. DR nadal jest dla was dostępny ale z innych źródeł niż Kamienna i raczej słabszy - tak samo dla wrogów.

Teraz po zmianie kamiennej - ten czar możecie się spodziewać tylko u magów, magopodobnych istot lub baardzo rzadko u potęznych, dobrze wyekwipowanych wojowników - ale tu macie też gwarancję że jak ich zabijecie to dla was będzie przedmiot z kilkoma ładunkami tego czaru Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez White Lion dnia Wto 8:39, 05 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arcziangelo
Wielki Mistrz



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ee? ciemno było...

PostWysłany: Wto 16:08, 05 Lut 2013    Temat postu:

Możecie zawsze wnieść interpelację Laughing Laughing

ale chętnie obejrzę Malika walczącego samotnie z golemem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
UKI
Wielki Mistrz



Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 16:45, 05 Lut 2013    Temat postu:

Kurcze, widać że profesje magujące jakoś niechętnie rezygnują z Kamiennej dla ogółu, a przecież Malik nadal będzie ja nanosił na siebie i TO DOBRZE, to jest wielki oręż dla magów, czasami, jak się ma 20 PW to jest jedyna opcja na przetrzymanie trudnych akcji! Chyba, że źle zrozumiałem i nie będzie Kamiennej dla nikogo? MG, jak z tym?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
White Lion
PrzeMadaFaka



Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 956
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 22:08, 05 Lut 2013    Temat postu:

dobrze rozumiesz Uki Smile

można jeszcze wrócić do dyskusji na pocz. sesji.

jak ja będę usypiał małego to wy możecie obgadać kwestię obu czarów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum 80th Strona Główna -> Jak Upadają Potężni / Pozostałe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin