Forum 80th Strona Główna 80th
Tawerna pod 80tką
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Magica the Game

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum 80th Strona Główna -> Gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
White Lion
PrzeMadaFaka



Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 956
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 9:54, 31 Sie 2012    Temat postu: Magica the Game

Mam fazę na niestandardowe gry które podostawały różne nagrody.
Trafiłem ostatnio na Magicę.

[link widoczny dla zalogowanych]

Giera w gameplay podobna jest do DII.
Gramy młodym Magowskim nowicjuszem w krainie przepełnionej magią i czarami.
Biegamy dośc liniowo - jak w Dungeon Siegu i pokonujemy potworki, idąc dalej w dającej się znieść, przyzwoitej i prostej fabule.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Na zdecydowany plus tej gry trzeba zaliczyć dużą dawkę humoru, napotykaną na każdym kroku.
- pierwsze zlecenie daje na Vlad, który co chwilę podkreśla że nie jest Vampirem.
- w skrzyni znajdujemy Staff of White Wizard (z opisem że należała do Białego Czarodzieja który wcześniej miał inną barwę ale zginął i powrócił jako Biały)
- jeden z aktów gry ma tytuł New Hope.
- zwierzątko w akademii nazywa się Behold i wygląda jak DnDowski Beholder :)
- w pierwszym akcie wyciągamy z kamienia miecz Excalibur..

gra jest pełna takich smaczków.

Tworzenie postaci opiera się na wyborze imienia, koloru szaty i tego czy mamy mieć kaptur czy kapelusz :)
W trakcie gry jedyne co zdobywamy to:
- laski ale zawsze możemy mieć tylko jedną więc zawsze musimy się zdecydować czy brać nową czy nie (ma aktive i passive ability)
- broń tak samo jedną
- receptury czarów (o tym niżej)

W grze jest system checkpointów i jak zginiemy to nie tracimy nic tylko nas cofa do ostatniego.

[link widoczny dla zalogowanych]

Podobno gra osiąga pełny potencjał przy multiplayu.
Można wtedy ciekawie współpracować i tworzyć łączone efekty kilku czarów.

Najbardziej jednak unikalnym elementem jest system magii.

Jest 8 elementów magii:
- woda (klawisz Q)
- życie (klawisz W)
- tarcza (klawisz E)
- zimno (klawisz R)
- pioruny (klawisz A)
- arcane (klawisz S)
- skała (klawisz D)
- ogień (klawisz F)

czyli QWER i ASDF

w trakcie gry poruszamy się myszką - lewy klawisz ruch lub atak wręcz, prawy czarowanie, środkowy czarowanie na siebie
lewą łapę mamy na QWER

Jak chcemy rzucić jakiś czar to klikamy na wybrane przez nas "żywioły", obojętnie w jakiej kolejności i ewentualnie mozna nawet na raz na kilka kliknąć.
Następnie wybieramy obszar do rzucenia:
- jak klikniemy środkowym to rzucamy czar na siebie
- jak klikniemy prawym gdziekolwiek to rzucamy czar tam
- jak klikniemy prawym ale trzymając Shift to rzucamy czar obszarowo wokół nas

kobinacji zaklęć jest ponad 1000 :)

np.
- wybierając ogień + skała odpalimy Fireballa
- sam ogień to zionięcie magią
- ogień + arcane to promień ognia
- ogień + tarcza rzucone na siebie to tarcza ochrony przed ogniem, rzucone przed siebie to ściana ognia, a rzucone z shiftem to ogniowe miny rozrzucone dookoła
- ogień + ogień + ogień + skała to potężniejszy fireball ale zajmuje więcej czasu rzucenie bo trzeba 3x klilknąć na F :)
- życie + tarcza rzucone obszarowo to miny które wybuchając leczą :)
- jeżeli w zaklęciu znajdzie się woda i ogień to łączą się tworząc element pary
- zimno i woda tworzą element lodu

dodatkowo jest kilka fajnych efektów:
np. jak walniemy czymś z wodą to na obszarze przeciwnicy staną się mokrzy i wtedy wszystko oparte na błyskawicach zadaje 2-3krotne rany.
dodatkowo na mokrych zimno działa tak że ich zamraża

jak chcemy się szybko wysuszyć to odpalamy na siebie 1x ogień i się lekko ranimy :)

[link widoczny dla zalogowanych]

jak chcemy przejść po wodzie (nie umiemy pływać) to zamrażamy wokół siebie wode i idziemy po lodzie :)

jest kilka ograniczeń:
- każdy element ma swój przeciwny i po wrzuceniu ich w jedno zaklęcie oba znikają
- do jednego zaklęcia można użyć maks 5 elementów (ale np woda i ogień po zmianie w parę to tylko 1 element)


Gra jest dość miodna w trakcie gry ale oczywiście wymaga rozegrania się i opanowania tych 8 przycisków.
Jak już się je opanuje to potem trzeba nauczyć się na płynnie kilku czarów i można grać :)

Fajne jest to że zaczynając grę jesteśmy równie potężni jak ją kończąc bo nie ma żadnego rozwoju postaci podczas gry.
Jedyne co się zmienia to laska i broń które nosimy ale one mają niewielki wpływ.
Grając rzucamy coraz płynniej czary i uczymy się nowych kombinacji elementów :)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
UKI
Wielki Mistrz



Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 17:43, 31 Sie 2012    Temat postu:

Wygląda ciekawie, tak śmiesznawo i przekolorowanie, ale mnie jakoś się to podoba:)Może kiedyś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZjedzBabciKorale
PrzeMadaFaka



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 1:10, 01 Wrz 2012    Temat postu:

ładna grafika i fajny pomysł na kombinacje z rzucaniem czarów, trzeba docenić i spróbować

czasem trafi się jakaś perełka gierkowa z rodzaju tych niestandardowych, niskobudżetowych produkcji robionych przez zapaleńców, kilka już takich widzieliśmy, ale jeszcze wiele przed nami, to powiew świeżości wśród standardowego gamingowego mięsa, którym się karmimy, taką świeżością i lekkością będzie się też na pewno charakteryzował Fallout 3, dla tych co przechodzą pierwszy raz, znaczy się...

ja mam jednak mały przesyt po tym Oblivionie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kudlatyzbik
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 10:54, 02 Wrz 2012    Temat postu:

Magia kojaży mi sie z Magiem z systemów mroku super pomysł i daje duże pole do popisu różnymi kombinacjami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
White Lion
PrzeMadaFaka



Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 956
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 10:02, 04 Wrz 2012    Temat postu:

a ja wam powiem że mnie zmęczyła trochę z kilku powodów:

- po pierwsze zręcznościowo jest trudna bo poruszasz się tylko myszką, a z klawiatury tylko wbijasz kombinację runów. Lewy klawisz idziesz, prawy klawisz czarujesz.

- po drugie zapamiętanie jakiś ciekawszych kombinacji runów zwłaszcza przy czarach które opłaca się odpalić jeden po drugim - np. przemoczenie i burza z piorunami albo zamrożenie - to nie jest proste.

Oczywiście jakbym spędził ze 2-3 wieczory po 3h non stop grania to pewnie przyszło by mi to bez trudu ale ostatnio jak czekam aż Kowal skończy TES4 i zacznie ze mną F3 to nie chce mi się w nic innego wciągać więc podgrywam sobie po maks godzince wieczorem np co dwa dni.
A to nie wystarczy żeby nabrać biegłości w tej grze.

Tak więc jak gram to niezbyt wielu kombinacji uzywam i albo proste dwurunowe elementy albo jeden ciągle powtarzany skomplikowany.

- gra ma wysokie wymagania co do grafiki i ramu. u mnie na rozdzielczości 1440 x 900 i powyłączanych dodatkowych efektach i cieniach gra chodzi na krawędzi akceptowalnej płynności.
Oczywiście mógłbym sobie włączyć 800x600 i grać ale przez to widziałbym mniej obszaru na mapie i przeciwników z mniejszej odległości wychaczał a to ma znaczenie w grze.
Poza tym w tak niskiej rozdzielczości dla mnie zbyt kiepsko wygląda i może bym przełknął jakiegoś rpga albo strategię ale prosty hack&slah z kolorową grafiką tak niewiele ma w sobie że pozbywanie się miłej dla oka grafiki średnio mnie interesuje.

- co prawda w grze po śmierci nic się nie traci i tylko cofa nas do ostatniego waypointa ale..
cofa się też cały progres gry i co prawda te waypointy nie są bardzo daleko od siebie ale wyobraźcie sobie w D2 jakby cofało was 2 plansze do tyłu i ustawiało je od nowa tak jakby was tam nie było.
Trochę irytujące zwłaszcza że są chwile "trudne".
Np. ostatnio byłem w jakiejś wiosce i nagle wylądował na jej skraju latający balono-statek z goblinami.
Gobliny zaczęły się wysypywać i mnie atakować.
I nie dość że strzelały z łuków i biegały z mieczykami. To jeszcze pojawili się jacyś chamscy saperzy rzucający bobmkami z opóźnionym lontem, którzy dodatkowo po śmierci rozsypują dookoła 3-4 tlące się bombki co maksymalnie utrudnia poruszanie się i uciekanie.

I co prawda znam czar który "odpycha" wszystko dookoła i doskonale odrzuca bombki ale on nie rani wrogów tylko ich odrzuca.

Dodatkowo niektóre gobliny mają tendencję to podkradnięcia się do mnie od tyłu, złapania i przepchnięcia mnie do najbliższego bajora w celu utopienia.

I oczywiście łatwo w miarę się wyzwolić z takiego uchwytu ale to też jest czas, a muszę pamiętać o
- ponawianiu shielda który zwiększa ilosć dmg jakie mogę przyjąć
- rozrzucaniu dookoła min albo opóźnionych fireballi co pięknie działa na grupy wrogów
- atakowanie i eliminowanie goblinów saperów
- leczenie się które standardowo nie działa jak się ma shielda
- odpychanie spadających bomb

ogólnie to wszystko da się zrobić ale wymaga sporego wytrenowania w paluchach i ogrania z czarami i jak w tej scenie zginąłem 5ty raz i musiałem zaczynać ten akt od początku to zacząłem się trochę wkurzać.

Tak więc na razie zostawiam magicę i może kiedyś do niej wrócę.
Zdecydowanie ta gra ma sporo silnych plusów i trochę dających się przeżyć minusów więc warta jest przejścia ale nie teraz.

Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum 80th Strona Główna -> Gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin