Forum 80th Strona Główna 80th
Tawerna pod 80tką
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Forgotten Realms - Zapomniane Krainy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum 80th Strona Główna -> Jak Upadają Potężni / Świat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
White Lion
PrzeMadaFaka



Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 956
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 9:32, 22 Mar 2012    Temat postu: Forgotten Realms - Zapomniane Krainy

Faerun:
[link widoczny dla zalogowanych]

Faerun - mapa polityczna:
[link widoczny dla zalogowanych]

Faerûn jest głównym kontynentem na planecie zwanej Abeir-Toril. Większość materiałów traktujących o Zapomnianych Krainach opisuje właśnie ten kontynent.

Kontynent zawiera bardzo zróżnicowany teren. Poza zewnętrzną linią brzegową ciągnącą się po całej zachodniej i południowej granicy Faerûnu, najbardziej wyróżniającą ten świat cechą jest Morze Spadających Gwiazd. Jest to wielki śródlądowy zbiornik wodny o bardzo nieregularnej linii brzegowej. To za jego sprawą ziemia w centralnych krainach Faerûnu jest żyzna. Morze to służy także jako główny szlak handlowy dla wielu krajów granicznych.

Kolejnym wyróżniającym się obszarem jest Shaar - szeroki pas trawiastych równin na południu, który wraz z Jeziorem Pary oddziela regiony nadbrzeżne od reszty kontynentu. Na wschodzie niezmierzone połacie stepów są granicą pomiędzy Faerûnem a Kara-Tur, zaś północ pokryta jest masywnymi lodowcami (Pelvuria i Reghed) oraz tundrą. Sub-tropikalna kraina oddzielona od kontynentu przez Wielkie Morze zwana jest Zakharą.

Pozostałe obszary to:

Północny-zachód:
Dziki obszar zdominowany przez ciężką zimową pogodę, hordy orków i szczepy barbarzyńców. "Północ" jest uznawana za najbardziej nieokiełznany obszar leżący pomiędzy wielką pustynią Anauroch na wschodzie a rozległym Morzem Mieczy na zachodzie. Obszar zawiera takie miejsca jak:
Wysoki Las — tradycjonalny dom elfów
Dolina Lodowego Wichru — rewir Dziesięciu Miast (Icewind Dale)
Mithrilowa Hala — starożytna krasnoludzka twierdza (Bruenor Battlehammera)
Neverwinter — północna metropolia (NWN)
Srebrne Marchie — ojczyzna dla wielu ludzi, krasnoludów i elfów ze stolicą w Silverymoon
Wybrzeże Mieczy — nadbrzeżny obszar słynący z handlu, piractwa i wielu poszukiwaczy przygód
Waterdeep — "Miasto Wspaniałości"; wielka i bogata metropolia na Wybrzeżu Mieczy

Północ
Obszar ten rozciąga się od pustyni Anauroch na zachodzie do wschodniej krawędzi śródlądowego Morza Księżycowego. Jest to niezwykle zróżnicowany region zawierający:
Anauroch — olbrzymia pustynia,
Doliny — zakątek ludzkiej cywilizacji zdominowany przez rolnictwo, a także dom dla znanego czarodzieja Elminstera
Morze Księżycowe — duże śródlądowe morze na północy
Pasmo - to duży otwarty step będący domem dla barbażyńców
Vast - region rolniczy

Północny-wschód
Odludny obszar rozpoczynający się na mroźnych, z dawna zapomnianych ziemiach ciągnących się wzdłuż wielkich lodowców i dalej na południe, aż do północno-wschodnich krańców Morza Spadających Gwiazd. Najbardziej na zachód leży Vaasa - mała połać tundry z wszech stron ograniczonej pasmami górskimi. Granicą na wschodzie są Ziemie Hordy - nieskończone stepowe pustkowia. Poza tymi obszarami są jeszcze:
Damara
Wielka Dolina
Impiltur
Ziemie Hordy
Narfell
Rashemen - (dom Minsca)
Thesk
Vaasa

Zachód
Region obejmujący obszary nadbrzeżne Morza Mieczy na południe od Waterdeep i na północ od Lśniącego Morza. Do zachodnich ziem zaliczają się:
Amn — wielkie, majętne i dobrze prosperujące państwo ludzi
Wrota Baldura — duże miasto
Calimshan — państwo na SW krańcu kontynentu
Evereska — ostatnia rozpadająca się ostoja elfów w Faerûnie
Lantan — mistyczna, wyspiarska ojczyzna gnomów
Wyspy Moonshae
Wyspy Nelanther
Nimbral
Tethyr
Zachodnie Ziemie Centralne

Centrum
Z wyjątkiem Lśniących Równin wszystkie centralne obszary leżą wzdłuż wybrzeża Morza Spadających Gwiazd. W północnej części, jedno z ramion Morza Spadających Gwiazd, znane jako Smocze Morze wysuwa się niemal do Zachodnich Ziem Centralnych. Na południu Przesmyk Vilhon tworzy następną morską odnogę kierującą się na południowy-zachód. Jednymi z ważniejszych obszarów są:
Chondath
Cormyr - feudalne państwo ludzi, utworzone na terytorium niegdyś zamieszkałym przez elfy i smoki
Smocze Wybrzeże
Hlondeth
Wyspy Piratów
Sembia
Sespech
Turmish
Lśniące Równiny

Wschód
Większość nacji w tym regionie graniczy ze wschodnimi brzegami Morza Spadających Gwiazd. Ów zbiornik wodny tworzy tutaj długie ramię kierujące się na wschód, a następnie na południe, gdzie tworzy Morze Alamber. Północne cywilizacje na tym obszarze określane są Odległym Wschodem, zaś południowe - Starymi Imperiami. W skład tego regionu wchodzą:
Aglarond
Altumbel
Chessenta
Puszcza Chondal
Mulhorand
Murghôm
Thay — dom osławionych Czerwonych Czarodziejów
Unther
W wielu powyższych krajach dozwolone jest niewolnictwo, które stanowi ważną część gospodarki tych państw.

Południowy-zachód
Obszar ten leży na wielkim, ciągnącym się w zachodnim kierunku, półwyspie Chultańskim. Na północ od półwyspu znajduje się Lśniące Morze graniczące z Calimshanem i łączące się z Jeziorem Pary poprzez Burzową Cieśninę. Na południu region jest opływany przez Wielkie Morze. Miejsca na południowym-zachodzie to:
Chult
Lapaliiya
Samarach
Tashalar
Thindol

Południe
Do krajów południa zaliczają się tereny leżące na południe od obszarów nadbrzeżnych Morza Spadających Gwiazd, ograniczone przez Jezioro Pary, nieskończone równiny Shaar, Wielkie Morze, Luiren oraz półwysep Chultański. Do południowych obszarów zaliczają się:
Królestwa Graniczne — obszar zamieszkały przez małe często zmieniające się społeczności
Dambrath
Wielka Rozpadlina
Halruaa
Jezioro Pary
Shaar

Południowy-wschód
Obszary te leżą na południe i wschód od trawiastych równin Shaar oraz wzdłuż brzegów Wielkiego Morza. W skład regionu wchodzą:
Lśniące Ziemie
Durpar
Estagund
Złoty Var
Luiren
Ulgarth
Veldorn

Podmrok
Ogromny kompleks jaskiń i korytarzy leżących pod wieloma częściami Faerûnu. W Podmroku istnieje wiele miast mrocznych elfów, szarych krasnoludów, gnomów głębinowych, kuo-toa, illithidów i beholderów. Ważne miejsca w Podmroku:
Ched Nasad
Dunnspeirrin
Gracklstugh
Llurth Dreir
Maerimydra
MenzoberranzanDo'Urdena
Sshamath


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez White Lion dnia Czw 15:16, 22 Mar 2012, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum 80th Strona Główna -> Jak Upadają Potężni / Świat Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin